24 oktober 2019

Höstpyssel

































Det som nästan är roligast med bloggen och instagram är att man får så många bra och trevliga tips tycker jag. Till exempel att konservera enbart själva höstlöven som jag lärde mig av Gunilla med fina bloggen Nillas hälsa och harmoni.

Har bara gjort hela kvistar i glycerin/glycerol förut. Fina att ha på en höstdukning. Tills dess får de pryda betongdamens hår.

Så har jag ju snöat in på ormbunkar.
Är väl också bilder jag sett någonstans eller i en någon tidning.
Sist vi var i stugan gjorde jag en gigantisk krans. Rockring av bambu som stomme. Det är tacksamt material. Har i vas inne också. gillar färgen så här års. Så vassen fick skiftas mot ormbunkar när det blev höst.


Stugan var för liten för kransen så den fick följa med hem. Lite väderbiten efter en blåsig natt men gillar den ändå.

Krassen och salvian hänger med några dagar till sen blir det vintergrönt i den lådan.
Men nu blir det milt ett par dagar till så den får bli kvar. Bästa som finns att pynta med naturmaterial efter årstid. 

Och dörren hann vi måla innan det blev vinter. Det var så välbehövligt.
Tycker så mycket om vår gröna dubbeldörr med överljus som kommer från Kerstinbo Snickeri
och den väger bly. Snickeriet finns dessvärre inte kvar. Men minns besöken där när vi byggde ut vår hall. G har ritat mönstret till dörren. Inspirerad av andra dörrar men ändå eget. Kul!

Han hade alltid drömt om en dubbeldörr. Jag drömde om ett skafferi. Men det fick inte plats i vårt lilla kök. Men i stugan fanns det ett. Så bra!


2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt med dina fina blad! Riktigt fina där som "hår" till betongdamen! :) Jag kan bara hålla med om att det är så roligt med blogg - och Instagramvänner! Roligt med nya bekantskaper och fina tips som vi kan dela med varandra!
    Jag älskar dubbeldörrar - önskar mig det, men det passar inte här! Vilken vacker färg!
    Ja, så mycket fint du har utanför er entré - feng shui! :)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag tycker det är viktigt att det känns välkomnande.
      Både för den som kommer hem och för andra.Och bladen gav ju du inspiration till.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.