25 oktober 2019

Hon vet vad jag vill ha


Hur glad blir man inte när man får riktigt post som dessutom innehåller ginkgoblad.
Jag kallar de blad fast jag vet att det är som platta barr.

Jag har ju skrivit om trädet ginkgo förut. Bilder från Kina och Hornsgatan i Stockholm
 har jag visat. Nu gulnar de som växer på Hornsgatan. Så har du vägarna förbi så titta på de.
Är fascinerad av de här uråldriga träden som fanns på dinosauriernas tid.

Och du vet väl att man ska alltid har ett ginkgoblad i plånboken för då blir man inte fattig.
Kinesisk visdom eller bara kuriosa. 

Post jag gillar alla fall! Tack Lena! Kul med vänner som vet vad man uppskattar!



8 kommentarer:

  1. Åh, nu fick jag veta hur bladen (barren) ser ut! Vilken fin omtanke av Lena. Vackra!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det. Delade med mig av några i helgen.
      Kram Annika

      Radera
  2. Bäst att ta en sväng ner till Hornsgatan då. . . för fattig vill man ju inte bli!!! :-)
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det du som har nära som jag förstår det.
      Kram Annika

      Radera
  3. Aha, i plånboken alltså! Det visste jag inte...
    Min dotter har ett i silver runt halsen, fattig är hon väl inte men inte speciellt rik heller... ;)

    Fin söndag till dej!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag läste det nyss. Så en kastanj i fickan som ger tur och ett ginkgo i plånboken. Eller telefonfodralet är det ju numera. Har ginkgo örhängen också.
      Gillar formen.
      Kram Annika

      Radera
  4. Vilken fin present! Det visste jag inte, att det är barr egentligen och att ha dem i plånboken... Önskar dig en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja visst var det! Jo det är som platta barr. Ett ginkgo i plånboken och en kastanj i fickan som ger tur. Så är man rustad. :) Lite kul är det ju även om jag inte är våldsamt vidskeplig.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.