04 juli 2018

Heja Sverige!

Nu får vi hålla tummarna för Sverige på lördag! 

Så roligt att det gått så bra i fotbollen.
I ärlighetens namn har jag bara tittat på matcherna som Sverige spelat.
 Kom på att bilden av vår rabatt med rosor och lavendel är ju lite som svenska flaggan. 
Så passar väl med bild på den efter segern mot Schweiz igår.


Jag hade klippt buxbom och andra buskar hela dagen med tung häcksax 
så var ganska skönt att sitta i tv-soffan och se fotboll. 
Armarna hade fått jobba men det blev fint och jag var nöjd 
och nöjd över att inte ha klippt av sladden också. Det är ju lätt hänt har jag förstått.

Rosorna har inte riktigt kommit igång än men några blommar i blekgult som övergår i rosa.
Peacerosorna och två andra som drar åt aprikos. 
Lavendeln stortrivs vid söderväggen och tar kanske lite för mycket från rosorna
 men jag tycker det är en fin kombination. Tror de kan samsas.

 Har sett så fina bilder på riktiga lavendelfält i Provence där kompisar semestrar. 
Hoppas också på att komma dit någon gång.
 Det är en sådan bild som funnits i huvudet många år, de där blå fälten och solrosor i mängd. 
Våra vänner som cyklat i de trakterna tidigare har också visat så fina bilder. 
Tills dess att man kanske kommer dit är det gott att ha lavendel på hemmaplan. 


En bild på midsommarflaggan igen och så håller vi tummarna mot England på lördag.

Heja Sverige!


2 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt! Lavendel - vem vill inte cykla nära dem!? Har varit i Provence, men då var det sensommar och vi såg solrosfält. Vackert! Men jag vill gärna se lavendelfälten också.
    Ja... nu vet vi hur det gick för Sverige... det var festligt så länge det varade!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja nu vet vi hur det gick och får tacka för fotbollsfesten så länge den varade för Sveriges del. Roligt att de höll sig kvar så länge och kul med alla blågula fans.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.