01 september 2017

Nyströms Trädgård i Axamo

Bockade av ännu ett guldkorn på semestern. Stannade till på Nyströms Trädgård i Axamo strax utanför Jönköping på vår lilla biltur till just Jönköping.




Tror jag la det stället på minnet efter att jag sett bilder från en fin ljuskväll de anordnade. Om jag inte minns helt galet såg jag bilderna hos Anna Helena på fina bloggen Vardag i mitt liv. Det är längesen men jag har haft stället i minnesbanken för trevliga saker. Jag åker ju ändå neråt landet emellanåt och då är det kul med nya utflyktsmål på vägen.

En så fin och välskött handelsträdgård med vackra miljöer. Verkligen snyggt! Se lite bilder här.



 Mycket rost och rejäla blickfång. Så läckert!


 Hortensior hade nog precis börjat blomma då i juli. Mjuka blommor mot hård rost. Så fint!






Även min nya favorit blomsterkornell fanns där.


 Vi åkte som tur var kanske... med lilla gammelcabben och skulle ju åka vidare så just några större växtinköp gick inte alls för sig. Men njöt så med ögonen och fick inspiration. Till och med G var lite imponerad och honom är det inte så lätt att imponera på...

Så har Du vägarna förbi Jönköpingstrakten rekommenderar jag absolut ett besök på det här fina stället. Den 23 september är det höstmarknad där. Bara ett tips! Rosorna utanför matchade ju lacken på bilen. Bra parkerat ;)


2 kommentarer:

  1. Haha det där är ju min lilla favorit hörna det där och det blir bara bättre och bättre för varje år. Däri från kommer många av mina växter de har hög kvalitet och stora exemplar det gillar jag. Rekommenderar den verklige.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefint där! Bodde jag närmare skulle jag handla där. KramAnnika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.