27 januari 2016

Vatten i olika form

Vi var i Örebro på vackert dop i lördags.




Den ljuvligaste lilla flickungen fick sina namn. Min bästa vän sen vi var i tioårsåldern har blivit mormor. Vi var där hela familjen. Högtidligt utan att vara högtravande. En fin ceremoni.




Och när en av faddrarna sjöng Kärleksvisan som börjar med Var inte rädd jag går bredvid Dig - ja då var väl inte ett öga torrt. Visan som Sarah Dawn Finer sjöng i samband med hyllningen av kronprinsessan och hennes Daniel. Den är väldigt fin och det blev så personligt nu när en vän till den lilla nya familjen sjöng så otroligt vackert.



Fina slottet i Örebro som ser ut som ett slott ska göra enligt min mening.


Vi hann lagom få till en tur på Mälarens is i söndags. Jag köpte långfärdsskridskor för några år sedan.
I fjol blev det nog bara en tur. Isen smälte. Glad att vi hann ut även om det först blev fram på eftermiddagen. Var lite ovant i början igen men gick bättre efter ett tag.

Det lilla huset som vi rundade på fjärden heter Utter Inn och det går att hyra in sig där sommartid. Om man är sugen på övernattning under vattnet vill säga. Det är så kul att stan äntligen har blivit en riktig Mälarstad året runt. Idoga plogare fixar fin bana att åka på. Heder åt de!

Alla våra fina islyktor har nu smält. Lite synd med regn och tö igen. Det var så ljust och fint med snön och lite minus. För min del hade det gärna fått hålla sig på minus ett tag till.


1 kommentar:

  1. Vad trevligt fint och mysigt på samma gång. Ska ju på dop på lördag jag med få se hur det blir Barnens kusins barn har aldrig träffat mamman så ........ Örebro är en fin stad. Mycket tråkigt det som hände där idag. Hoppas det slutar bra.
    Ha det gott i slutet av veckan
    kram Meta

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.