10 januari 2016

Belöning

När julen är bortstädad känns det helt ok att köpa sig ett knippe tulpaner.





Såg så fin kombination av klätterhortensia och tulpaner på en instagrambild hos bloggen Naturligating Trädgårdsblogg som jag härmade. Fast jag har ingen Klätterhortensia längre. Efter att vi målat om huset blev den portad. Men vanlig hortensia blev fint det med. Brukar blanda i lite spirea ibland i tulpanbuketter för att få lite stadga och för att jag gillar blandningen av de nya krispiga tulpanerna och fjolårets vissna kvistar. Kontraster är överraskande vackert.

2 kommentarer:

  1. Så vackert med tulpaner, känns fräscht efter alla julblommor. Men här finns det faktiskt några enar kvar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rumsgranen är kvar här. Ställer den på undantag snart. Amaryllis har jag också kvar. De blommar så fint även om de är julröda.
      Ha en fin vecka!

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.