29 juni 2015

Fläderblomssaft

Plockade fläderblommor på väg hem från jobbet idag.
Sekatör och påsar ingår i grundutrustningen i min bil :)


Jag använder Monika Ahlbergs recept som är enkelt och finns här på recept.nu
Du hittar det också i ett tidigare inlägg om du använder sökrutan i bloggens högersida i webversionen sök på fläderblomssaft. Jag gjorde en vanlig sats och en variant med citron och lime och svartvinbärsblad. Får vi se hur det blir. Vet att jag gjort saft på svartvinbärsblad förut.

2 kommentarer:

  1. Fläderblomssaft som är så gott, det är riktig sommar det. Jag har inte haft varken tid eller ork att plocka några blommor i år. Jag får väl köpa mig några flaskor, men det är ju inte riktigt samma sak.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mumsig bild och vilken bra idé att alltid ha sekatör i bilen. Ska lägga ut min dåliga. Såg att flädern kommit igång här också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.