28 juni 2015

Det var en kväll i juni

Några trädgårdsbilder jag tog för ungefär två veckor sedan när solen var på besök.
Gräsmattan var nyklippt och jag tyckte det såg lite fint ut i kvällssolen
om än lite vildvuxet och lite ogräs på sina ställen.

Men nu känns det som värme och sol kan vara på ingång för mer än ett tillfälligt besök.
Så välkommet med lite sommarkänsla!
 

Daggkåpan väller över gången nu. Man kan knappt gå förbi. Ska väl tukta den lite.
Både den lilla  Häxalen och Rosenprakttryn har blommat över sen jag tog bilderna. 
 
 

                                                       Flocknävorna är tacksamma.


Vill få till någon slags sittplats under stora äppelträdet. Kanske gräva ner några stenar som man kan köra gräsklipparen över. Vet inte riktigt. Tills dess får en liten vit soffa stå där.


Har hängt upp solcellslampor från IKEA som jag köpte för några år sedan.
Är inte helt såld på de. Men de blev kvar eftersom det var så kulet väder under stora delar av maj och juni. Vi har en belysning i gräsmattan som lyser upp äppelträdet underifrån. Den gillar jag bättre.
Köpte två andra solcellsbelysningar idag som jag ska experimentera lite med.
Kommer bilder om det blir lyckat.

Helgen har ägnats åt lite plantering av sommarblommor. Åt min mamma, åt oss själva både hemma och i stugan. Har aldrig varit så här sen tror jag. Beror på vädret såklart och att penséerna var fina så ovanligt länge. Men nu är det skiftbyte. Bilder blir det en annan dag.


                                                Den lilla Skuggbräckan är näpen och skir.


 
 

2 kommentarer:

  1. Så roligt att få se bilder från din trädgård, så fint du har det! Så söt den är skuggbräckan, en perenn som jag gärna skulle vilja hitta en bra plats till. Tack för att du påminde mig om den. Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fantastisk trädgård du har, så vackra bilder. Tack för fina ord i min blogg, jag fotograferar med en Canon 70D. Och några olika objektiv. Jag älskar att fotografera, och vad passar väl bättre än att visa upp fotona i en blogg då :-)
    Vad roligt att du ska träffa två sheltiekillar. Kanske det blir några bilder på dem, eller :-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.