18 maj 2015

Långhelg


Hela långa helgen har jag tillbringat i stugan. Så härligt att få vara där. Lite mys men också mycket gjort både ute och inne, båt i sjön och fler frön sådda. Fönster putsade, gräs klippt, gunga upphängd, trädgårdsmöbler framtagna.

Kort sagt redo för sol och värme. Men väderprognosen höll vad som utlovats.....

7 grader och regn blev det på söndagen när vi firade både min man som fyllde jämt och min lillebror med lite buffémat och tårta förstås tillsammans med lite släkt, vänner och stuggrannar.

Så det blev till att sitta inomhus på 107 års-kalaset.

Väldigt glad för vår veranda som rymmer ett långt långbord. Nästan som att sitta ute.

Blommorna som står och drar vatten i fönstret hade jag på bordet. De första väldigt knoppiga liljekonvaljerna och de första humleblomstren hade jag hittat. Gullvivor, gökärt, pärlhyacint och daggkåpa och vitsippor förstås. Det är väl det som är positivt med kylan att blomstren inte blommar över så fort och att det där skira gröna som är just nu håller sig lite längre.


1 kommentar:

  1. Ah - så synd att vädret inte tillät att sitta ute! Funkar förstås inne också, och de allra finaste buketterna hade du ju, men man önskar ju sig helst att kunna sitta i trädgården när man har kalas. Nu får väl vädret skärpa till sig lite, eller hur?!

    Kram // AH

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.