06 februari 2015

Loppade skridskor och ljuset

Bara man kommit in i februari ja till och med i slutet av januari så känns det faktiskt att ljuset återvänder. Jag gillar vintern men jag vill gärna ha tillbaka ljuset,

Sist vi var i stugan var det en sådan riktigt fin vinterdag och då kändes det verkligen att ljuset var på ingång igen.


Det blev till och med en liten skugga av skridskorna på väggen bara av ljuset som kommer in från det lilla fönstret i hallen. Ett gott tecken :) Skridskorna med läderremmar och fint trä är fyndade på
Röda Korset. Går säkert att åka med de men jag har de till lyst. Från Röda Korset kommer också damejeannen och korgen.



Ett helt annat ljus ute plötsligt. Särskilt en solig dag förstås.
Snart är det kanske inflyttning här i holken?

Önskar Dig en trevlig helg och tack för att Du kikar in på min blogg!









4 kommentarer:

  1. Die Bilder haben wirklich ein traumhaft schönes Licht!!! So wie du es beschreibst. Ja, es geht aufwärts. Die Tage werden wieder länger!!!
    Eine wunderschöne Zeit
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danke Elisabeth! Sie kommt jetzt die wunderschöne Zeit! Ich freue mich!

      Radera
  2. Vilka fina loppisfynd! Damejanen tror jag att jag skymtat i något tidigare blogginlägg (snygg i sin korg) men skridskorna var verkligen fina! Dekorativt...
    Ja, äntligen mera ljus - och faktiskt lite värme också när solen skiner. Ljuvligt...
    Ha en fin vecka! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja både skrillorna och damejeannen har nog varit med förut. Hade vass i den förut. Snart blir det kanske björkris.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.