27 september 2014

Inspirerande äppelpyssel

Ibland behövs en liten puff för att komma igång med saker och ting. I söndags var jag och äldste sonen på 6-års kalas för en fin liten släkting. Där bjöds på en massa godsaker bl a hemmagjorda torkade äpplen. Min kompis Lena höll också på att torka äpplen så det var väl klart att jag också var tvungen att testa. Känns som ett bra höstpyssel och gott blir det att äta direkt eller på müslin.
Går bra att spara de i tät burk.



Gjorde några med kanel på.

Kväll 2 tog jag fram grillspetten för att få plats med fler äpplen.
Det gick ganska bra fast de säckade ihop lite så fick peta isär de.
Torkar för långsamt om de sitter ihop.

Kör ett par timmar på svag ugnsvärme ca 80 - 100 grader
och har låtit de stå kvar i ugnen över natten med luckan på glänt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.