21 maj 2014

I trädgården just nu

Tog ett varv och fotade lite en kväll. Det händer så mycket nu. Syrenerna slår ut och äppelträden blommar.

Ser fram emot helgen. För nu är väskan nästan packad, jag har förtidsröstat, handlat lite matsäck,
trevlig läsning är det också check på inför tågresan ner till Skåne imorgon bitti.

Det är dags för den årliga tjejträffen hos min kompis Lena i Åhus och det ska bli så himla kul. 
Vad vi brukar ha för oss kan du se under etiketten Åhus. 
Torsdag till söndag med härliga tjejer. Minisemester. Gläder mig mycket!




Häxalen lyser upp, blommorna blir mer och mer som 
flaskborstar ju mer de slår ut 
och jag tror bestämt jag ska leka 
Buxbomfrisörså småningom. 
De behöver formas. Pronto!




Först ut är bondsyrenen sen kommer den mörkt lila och sist den vita stamsyrenen. 
Deras kronor går ihop. Men den mörka växer mer.


 Sist ut och svagast i blomst är den vita, som så ofta med vita blommor är min erfarenhet.


 Svartplommon. Inte mycket till buske längre egentligen. Men blommorna är söta.


 Lite spirea-spirit. Gillar de limefärgade Goldmound och den lite röda Firelight. 
Borde klippt de också men blev inte i år. Japanska lönnarna vilar sig nästan uppepå nu.




Nästan som finast när de vecklar ut sig. 
Trodde inte de överlevt men så är de på gång igen. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.