27 oktober 2023

Testar att stamma upp Dr Westerlund

Såg ju en så fin uppstammad Doktor Westerlund pelargon på Julita gård tidigare så blev sugen på att testa att stamma upp en som jag har. Den har jag haft i växthuset och i stugan men nu har jag tagit hem den. Vi är ju mycket i stugan året om men mindre än på sommaren. Så vill kunna passa med vattning. 





Det var fler växter som fick följa med hem tidigare i höst. Tänker att jag ska ha de röda pelargonerna som kommer från mammas balkong hemma nästa sommar. Bägarrankan likaså. Om den överlever vintern i uterummet vill säga. Tog hem min stora citron också. Den blommar för fullt men vill nog stå svalt.  Den får också stå i uterummet över vintern. Hortensian jag fått var helt vit från början, den har nu hamnat i en krans.   




Ja inte lika ståtlig och tät som den på Julita men den hade de klippt under fyra år. Jag har nyss börjat.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.