25 november 2020

Lagerblad på väggen

 Vi har målat om en vägg i vårt matrum. Den har varit blågrå i några år nu blev den grågrön. Låter inte så muntert med gråblå och grågrön kanske men jag gillar båda kulörerna. Den grågröna sökte jag redan för längesen när vi gjorde om i matrummet. Men hittade aldrig rätt nyans. Det som var fint på kvällen var snorgrönt på morgonen. Den gången blev matrummet bara vitt och en liten diskret fondtapet på den här lilla väggsnutten. Men nu såg jag denna i somras hos en vän i Älvdalen. Så visste att den var fin hela dygnet.


Häromdagen blev det ju till och med en liten solkatt på väggen.
Knoppbrädan är gammal hittade den i stugan. Tycker den är kul att variera efter säsong.
Extra kul att hänga den lilla kryddbuketten med just lagerblad när kulören heter Lagerblad.
Fick den ihop med andra fina godsaker sist vi var hundvakt.


Men detta med nyanser. Det gäller att ha rätt färgkod. Jag kom ihåg fel först så blev en extra målning.
Blev alldeles för blekt först. Sen fick jag de rätta färgkoderna. Stor skillnad!
 



Den tidigare blågrå nyansen kom från Nordsjö och heter Denim drift. Årets kulör 2017 hos de.
Så tror att det var på hösten 2016 vi målade om sist. 
Bara ca 6 kvm men kul med förändring och just den väggen gör mycket för rummet.


Fin bakgrundsfärg när man fotar också. Så fina amaryllis från 2016 när det var nymålat sist.


Ska nog ta och vika någon ny pappersstjärna till advent.
Har några tapetrester som kanske blir fina som stjärnor.

De här är sparade från förra året. De dubbla är gjorda av små papperspåsar från Panduro.
Den enkla av ett julpapper.















4 kommentarer:

  1. Jättefin nyans! Jag tycker att man verkligen suktar efter de där lite dova färgerna nu. Är själv sugen på att måla vårt lilla gästrum i en liknande nyans. Tycker faktiskt att Rusta har många fina och bra färger.

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättenöjd med färgen. Jag har aldrig testat Rustas färger men hittar mycket annat där emellanåt.
      Kram Annika

      Radera
  2. Åh vad fint på knopplisten! Älskar knopplister men jag får passa mig så de inte hux flux är fulla med kläder och annat trist :-) Vacker grön nyans! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja knopplister är toppen. Var väl du som inspirerade till de en gång tror jag. Lätt och roligt att variera efter årstid. Ja är så nöjd med färgen.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.