16 november 2020

Återbruk

 Ville ha en bänk till vår uteplats. Såg så trist och tomt ut. Den behövde inte direkt synas ville mest ha den att ställa lite ljuslyktor och pynt på vintertid. Finare om det står lite högt. 

G snickrade snabbt ihop en av lite spillvirke i helgen. Emballaget från vårt växthus fick nytt liv med lite svart lasyr som vi hade hemma. Blev hur bra som helst tycker jag. Precis vad jag hade önskat mig.


Så den har jag fixat lite med. Lite pynt från skogen, trädgården och gömmorna. 
Mysigt pyssel i dessa dystra tider. Sånt som gör mig lite glad. Så har jag putsat alla fönster och det är ett antal kan jag lova. Men just nu är de så fina och jag känner mig nöjd. Hela huset känns gladare med rena fönster.



Fågelbadet i keramik la jag upp och ner. Är fint spetsmönstrat på undersidan.


Behöver allt som kan lysa upp i mörkret. Bra när saker och ting kan få ett nytt liv.


Några lyktor i uterummet och ett ljusnät på staketet. Allt för att besegra mörka november. Hoppas nu att Covid viruset också snart låter sig besegras. Lite vitt på marken skulle lysa upp men den här temperaturen är onekligen rätt bekväm om än konstig för mitten av november.



2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort det på den hemmasnickrade bänken! Så enkelt, men effektfullt med mossa kottar o fina grenar! Tänkte också göra det lite adventsfint på min hemmasnickrade bänk. Få se om det blir lite sol under veckan...
    Ja, vi behöver pynta o göra extra fint - allt som höjer mysfaktorn!
    Tack för inspiration!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja i år känns det som man får göra vad man kan för att höja trivseln i det lilla hemmavid. Det är roligt och jag tycker om att fixa till lite med naturligt pynt. Och ja tänk att vi fick se solen både idag och i fredags. det var ett tag sen.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.