31 maj 2020

Rabarberbullar

Bakade rabarberbullar för lite sen. Vi har rabarber både i stugan och hemma så kul att hitta på nya användningsområden. Gjorde som en vanlig bulldeg och enda skillnaden var att jag bara hade kardemumma nymalen från kvarn förstås istället för kanel. Sen hade jag kokat en kompott på rabarber som jag fyllde bullarna med. Gjorde som en lite tjockare rabarberkräm bara.





Bra att ha i frysen till sommarfika.






De blev jätegoda och saftiga. Lite kladdigare att göra. Nästa gång kanske jag bara skär rabarbern i små, små bitar och skakar de i lite socker och potatismjöl. Borde gå lika bra men bli mindre rinnigt.



4 kommentarer:

  1. Åhh så gott! Rabarber är ju det bästa...
    Ha en fin söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de fick bra betyg av sönerna och deras kompisar :)
      Kram Annika

      Radera
  2. Det ser farligt gott ut! :)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.