05 mars 2015

Ovan molnen

Att befinna sig ovan molnen känns lite speciellt.


 Att befinna sig ovan molnen på skidor känns toppen.


Yngsta sonen njöt.

Under sportlovet i italienska Cervinia var himlen nära. Cervinia är italiens högst belägna skidort.
Långa, långa pister den längsta drygt två mil!!

Den dagen det snöade för fullt så man knappt såg något och det var lite puckligt kan jag intyga att det kändes som om backen aldrig skulle ta slut :)

Men när man ser ordentligt är det ju underbart att bara åka och åka. Fallhöjden  går inte av för hackor heller och det är väl tur att det var lite att kämpa på för den italienska maten är ju så god så den får nog ett helt eget inlägg. Jag har all fall ätit min godaste pizza, min godaste carbonara, en suverän fisksoppa just här och det på tre tusen meters höjd. Inte illa tycker jag.

Här kan du läsa mer om pisterna i Cervinia: pister i Cervinia

Vår familj och vännerna vi åkte med gillar verkligen skidsemester. Man är ute hela dagarna, hyfsat aktiva och har lite mys med god mat och dryck. Det är härligt! Får man sen se lite av solen är det pricken över i. Det fick vi. Men det blåste också ordentligt en och en halv dag. Så pass mycket att bara första sittliften från byn var öppen. Inte så mycket att göra åt. Vädret rår man inte på.

Men nog känns det härligt att vakna och konstatera att himlen är knallblå, solen skiner på bergen och strax är det frukost och sen backen som gäller.




En Apfelstrudel i solen är inte heller helt fel.



Sönerna framför Matterhorn som det heter i Schweiz eller Monte Cervino som det heter på italienska sidan eller så kan man ju bara kalla berget för Toblerone berget :)


De tre juniorerna åkte över till schweiziska Zermatt på skidor en dag
så då fick de se berget från "rätta sidan".








Jag är extra glad när solen skiner.


Mannen framför Tobleroneberget.


Kvällsaktivitet Yatzy, Uno eller MIG. 
Lag grabbarna, gubbarna och damerna.

Man blir skönt trött efter en dag ute i backarna
och lite god mat på det. 


2 kommentarer:

  1. Men DU SKOJAR - vilka härliga bilder!!!
    En sån där resa skulle man ju vilja göra någon gång i livet...Underbart!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AnnaHelena! Underbart med skidsemester och vackra vyer.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.