13 november 2014

Ett välkommet avbrott

Jag har varit ute på lite trevligheter. Ett besök i huvudstaden hos min fina vän Lena.
Åkte redan i tisdagskväll och har varit ledig onsdag och torsdag för att passa in hennes ledighet. 
Hon hade standby till 17 i tisdags, men blev inte utkallad att flyga så 17:04 satt jag på tåget ;)
Ibland måste man chansa. 

Ett så välkommet avbrott i denna novembermånad blev det.

Har förstås gått en del på stan och sett en massa fint, hyacinter till exempel.
En första julklapp är också inköpt.
    

Hyacintbukett på Oscar & Clothilde.



Kanske man ska försöka få till besticken så här som på Norrgavel nästa gång man dukar fint.

Ja det har verkligen varit så trevligt och vi hann även få till en träff inte alla som brukar ses på årlig tjejträff men fyra av oss träffades och åt lite gott på ett ställe jag verkligen kan rekommendera.

Köket på Gondolen. Beskrivet som Gondolens Kvarterskrog. Väldigt god mat till bra pris.
Och efterrätten var inget att klaga på den heller ;) Chokladkaka med bananglass.


Så blev jag bortskämd med valnötter från Åhus på Birchermüslin som Lena serverade till frukost.

Det är novemberlyx. 

Om valnötterna och tjejträffarna har jag berättat om tidigare bl a här:
Under valnötsträdet och under etiketten Åhus.



 Idag blev det en sen lättlunch på Wienercaféet innan hemfärd också hur trevligt som helst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.