14 juli 2014

Kylskåpsanalys

Fick några fina dagar i stugan i början av förra veckan. När det fina vädret tillät att sitta ute hur länge som helst. Min kompis Lena på besök. Hade inte hunnit planera så mycket vad jag skulle bjuda på men vi fick till en bra mix som startade med matjessill och nypotatis. Det sistnämnda är ju en delikatess i sig.
Aktiviteter behövde inte planeras. 
Bad och bryggtid kändes viktigast och en liten loppissväng.


Så testades en ny favorit till laxen på kvällen: Amelias parmesanpotatis.

Jag hittade receptet i boken Magisk sommar som jag lånat på biblioteket.
Det är Amanda Schulman och hennes syster HannahWidell som står bakom boken. Alla människor ska ju ha en egen kokbok nu för tiden. Men den var klart trevlig att bläddra i. Vackra sommarbilder från Gotland och många enkla och avslappade recept. Som detta på potatisen som jag kommer göra ofta.


Vi satt ute till månen syntes. Inte så många kvällar det är så på ett år.


Vi fick till en bra lunch också på det som fanns kvar i kylen innan vi skulle åka söderut igen. 
Den så kallade kylskåpsanalysen....


Gårdagens sallad piffad med frukt,bär och nötter och det som var kvar av parmaskinkan. Moln på ingång gjorde det lite lättare att lämna stugan. Det är inte helt semester än men nästan.

2 kommentarer:

  1. Dom måltiderna såg ju jättegoda ut. Du skrev att många ger ut kokböcker nu för tiden. Jag ska definitivt inte skriva någon. Och om jag ändå gjorde det så skulle den bli mycket tunn. Fast då å andra sidan väldigt billig också. Det är en balansgång det där...som med allt annat/Lilla gummann...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte alltid lätt att hålla balansen i alla sammanhang :)
      Må så gott!
      Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.