28 maj 2014

Ibland MÅS det alldeles förträffligt

Det MÅS alldeles otroligt bra när det är tjejhelg hos min kompis Lena i Åhus. Särskilt den första dagen
(som för mig var i torsdags) för då ligger allting framför. Det MÅS så bra av att träffas igen.

Ni som följt min blogg vet att jag tycker detta är en av årets höjdpunkter. Att vi lyckas få till det sju år på raken är ju helt otroligt. Mycket beror nog på att alla inblandade tycker det är en höjdpunkt och bra start på sommaren.

Det MÅS också bra av att återse det vackra Blåregnet också och Åhus karakteristiska kyrktorn.




Det MÅS väldigt bra efter en god lunch intagen under grannens valnötsträd där murgrönan klänger och det MÅS extra bra av en stund i solen på stranden med medhavt kaffe och Lenas nybakade kanelbullar.


Vi hann också iväg en sväng till Vittskövle där det finns en speciell glas och porslinsloppis
 i en gammal nedlagd Konsumbutik. En vas var undanlagd till en av tjejerna av den snälle innehavaren som numera vet att det är tjejhelg på gång när vi kommer farande. Vi såg även en del MÅSEN porslin där.
Jag köpte bara en liten elefant i form av en sparbössa. Ska nog spraymåla den.

Sen landar vi i Lenas trädgården igen.


Det MÅS gott när vi blir bjudna på rosa välkomstbubbel som Inger haft med sig och gungar lite lätt i hammocken eller i de gamla stolarna från Grythyttan. Det MÅS och vi myser.

Det MÅS inte mindre bra när torsdagskvällens skaldjursmiddag dukas fram medhavd av Kikki
som rest från  landets västkust. Det MÅS väldigt bra av att sitta på Lenas mysiga verandan också.




Det MÅS inte sämre av att desserten är en frusen Nutellatårta med jordgubbar.
Jag MÅSte leta rätt på receptet för det har jag fått en gång 
ingenting för de som inte tål nötter men för alla andra.


                 Det MÅS gott av att gå och lägga sig och veta att det är mycket tid kvar på helgen.

                  MÅS tjatet har sin förklaring...... Den kommer i ett inlägg längre fram.

Just nu mår jag gott av att veta att det är en kort arbetsvecka även denna vecka och önskar Dig en skön Kristi Himmelfärdshelg även om det verkar bli lite svalare än det var på de flesta håll i landet förra helgen.

MÅ Så gott!

1 kommentar:

  1. Det MÅSte ha varit en fantastisk helg och jag är sååå nyfiken på vad du insinuerar på ;=)
    Fantastiska bilder och du har helt rätt zon 1 är zon 1 och liiiiite orättvist.
    //Iren

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.