22 februari 2013

Att fri-osta


Emellanåt samlar jag lite vuxenpoäng och lyssnar på P1. Finns en hel del bra där: Spanarna, Radiopsykologen,
Kropp och själ och Meny t.ex. Så är det ju så fiffigt med podradio så man kan lyssna när man vill.

Dessutom är det så tröttsamt med reklamkanaler i längden. Det är ju mest musiken man vill åt inte reklamen som går om och om igen. Uttrycket att fri-osta snappade jag upp när jag lyssnade på Meny i somras.

Liisa Nordin var gäst i programmet. Hon berättade om att när hon pluggade vid universitet var hon hemma på besök och fick resväskan fylld med älgkött. Vilket uppskattades av studiekamraterna. Själv var hon mer för ost. Lyx för henne och tvillingsyrran var att fri-osta det vill säga att få äta så mycket ost de ville. Hon berättar om Nirvana för ostälskare ca 30 sekunder in på ljudklippet om jag nu lyckades med att länka till programmet som sändes 9 augusti 2012. Trevlig helg!

http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=4060571



Ost är gott. Fatet från lopppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.