19 maj 2014

Makalösa manicker 1/3

En fiffig manick som jag köpte på UF-mässan av några fina ungdomar tidigare i år.

Man skär av toppen på citronen och vrider ner spraymunstycket.
Sen är det bara att spraya citron utan kärnor. Perfekt till fisken eller bara över salladen.

Säkert bra på fruktsalladen också så blir inte frukterna bruna så fort när man skurit upp.

Citron är gott till det mesta. Fungerar jättebra!
Det mindre munstycket är till lime. Frukten står stadigt i en liten skålad form.

Några andra ungdomar lockade med tjänsten att de redde ut ormbon av sladdar. En bra idé det också!

2 kommentarer:

  1. Mari på Nordingårdentisdag, 20 maj, 2014

    Hallå, åh vilken fiffig grej!!!! Äevnd et med sladdlösaren måste jag säga! Vallby, så mysigt att shoppa blommor där, spännande med fikontet... och såå fina Usa-bilder!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari! Plantmarknaden var ett eldorado!! Och fler USA bilder har jag, pytsar ut lite framöver gick visst lite bananas med fotande när vi var där... ;) Blir lätt så när man som jag gillar att fota.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.