12 maj 2014

Trädgårdsmåndag

En till synes trevlig bok väntade på mig i hallen när jag kom hem. Hade beställt den på biblioteket och snälla sonen hämtade den efter skolan för jag hann inte dit. Känner mig tillfälligt lite i fas på jobbet,vet att det är ytterst övergående men gäller att njuta av den stunden ;) så det tänker jag göra åtminstone ikväll genom att bläddra i den här boken. Ett getöga på Trädgårdsmåndag på tv och danska Arvingarna som är så där "danskt bra". Huvudpersonen är florist som grädde på moset.


      Båda författarna är skribenter i Allt om Trädgård. Ett tag sen jag läste den tidningen tro det eller ej.



 De här två bilderna är från boken och påminde mig genast om att fler Spetsmössor står på önskelistan.
(De toppiga ljusa blommorna) Mina tidigare exemplar har nätt och jämt överlevt ser det ut som så de behöver nog sällskap av fler.


En annan bok jag beställt på biblioteket är Min trädgård är en fest av Michael Bindefeldt. Men den har jag inte fått ännu. Herr Bindefeldt var gäst i P4 extra den 7 maj med anledning av boken. Jag lyssnade på programmet i efterhand medan jag drog maskrosor. Kändes som en bra kombination.
En bok jag har lämnat som inköpsförslag till biblioteket är den alldeles purfärska  Trädgården vid Prins Eugens Waldemarsudde. Den kan Du läsa om här: Ny bok om Waldemarsudde
Marina Rydberg är trädgårdsmästare på Waldemarsudde sedan 1996.

Inbillar mig att det kanske är några fler än jag som vill läsa den boken. Hoppas biblioteket köper in den.
Biblioteket är en sann guldgruva med otroligt bra service. Om inte så  kanske den hamnar på min önskelista jämte spetsmössorna :=)

3 kommentarer:

  1. Hallå, åh vilken fin bok, tack för boktipset! Bibblan glömmer man ibland, man vill ju ändå inte ha alla böcker liggandes i sitt hem... Bindefeldtboken skulle jag vilja läsa också...

    SvaraRadera
  2. Så söta spetsmössor... sådana vågar jag inte ens drömma om hos mig! Ser fram emot lite trädgårdsfrossa med dig i sommar!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. De där låter läsvärda allihop, men kanske speciellt "Trädgården vid Prins Eugens Waldemarsudde". Hoppas att biblioteket köper in den! (Kanske ska ge dem ett tips jag också?)
    Önskar dig en skön läskväll, eller kanske flera!?
    Eva

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.