06 maj 2014

Häxal


Nu är det verkligen en tid av återseenden i trädgården. Man blir så glad av att se "gamla bekanta"som vaknar till liv igen. Lilla Häxalen - Fothergilla gardenii till exempel. Den köpte jag på Zetas för flera år sedan om jag inte minns helt fel.
Tror den var märkt med något i stil med "utsökt val" eller något annat frestande.
Jag behöver inte ens så mycket superlativer för är det någon gång jag kan gå loss så är det på en plantskola.
Där väcks vill-ha-begäret.

Den här lilla busken är alla fall väldigt fin ( inte för jag skulle tvivla på en rekommendation från Zetas)
både nu på våren med blommor som så småningom påminner om flaskborstar och senare får den också en fin höstfärg. Den finns som en större variant också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.