14 maj 2014

Laguna Beach

It never rains in southern California - en sanning med modifikation. Men där är oftast fint väder.

Så i väntan på att det fantastiska försommarvädret ska infinna sig har jag letat fram lite soliga bilder från vår resa i höstas. Får väl riva av resterande i några inlägg innan det hinner bli höst igen. De jag visat förut finns under etiketten USA-resan. Det viktigaste målet på resan var Laguna Beach i södra Kalifornien.
Jag var där för trettio år sedan (häpp) och nu var det såklart helt fantastiskt att få komma tillbaka och visa detta paradis för familjen. De blev inte besvikna.



          Vi parkerade bilen på den välbekanta gatan 
med det mycket passande namnet Grandview street .



 Inte så svårt att trivas ett kvarter från Stilla havet. Tror familjen förstår varför jag pratat så mycket om det här stället. Jag har inte glömt hur vackert det är och som en bättre svensk sommardag fast det var i slutet av oktober när bilderna togs.

 Nya t-shirts....



Tätt med konstnärer i Laguna Beach här hålls även en del konstfestivaler t.ex Sawdust Art Festival.

                                             
                                               Äkta glädje var det här kan jag lova.



Fler som gillade att gå längs strandkanten.





Så glad att jag fick komma tillbaka hit med familjen. Ett sant hallelujah-moment!
Just där till vänster om livvaktstornet på Main Beach 
kanske lite mer ner mot havet har jag slitit en del på sanden i gott sällskap :-)

Men det finns jättemånga olika stränder. Det är det som gör Laguna så mysigt.
Tycker jag i alla fall. 






 Äldsta sonen var först i vågorna.



Down the memory lane eller längs South Coast Highway.





Restaurangen The Greeter´s Corner  är uppkallad efter stadens egen "Greeter" en dansk vagabond
Eiler Larsen som stod här och hälsade under 40 års tid. Han finns som staty på fler ställen i Laguna.





Några.... popcorn har ätits här och här såg jag E.T och Flashdance..... -83.....


Håhåjaja, just another shitty day in paradise....
och vacker solnedgång.








6 kommentarer:

  1. Vilken drömsemester, både resmål och att få åka heeela familjen tillsammans.
    Vet inte hur gamla era pojkar är, men spännande att tänka att det snart kanske är dax för någon av dom att på egen hand åka på sitt livs äventyr, utan mor och far, för att skaffa sig minnen för livet att berätta för sina barn :=)

    Har tyvärr aldrig fått sätta fötterna på amerikansk mark, men hoppas det skall bli ändring på det en dag.
    Hoppas få se en lika blå himmel på de mer lokala breddgraderna i helgen.

    Må gott, Iren :=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Iren det var nog vår once-in-a-lifetime resa som familj gissar jag och jag är så tacksam över att det kunde bli av. Våra killar är 17 och 18 år så lite hoppas jag de fått med sig när de ska flyga ur boet och åka på egna resor och äventyr så småningom. Vi avslutade resan på östkusten, där jag aldrig varit, mer om det framöver. Blev påmind när vi spikade upp två tavlor/tryck jag köpte efter resan som ett slags minne i sig.
      Men nu är det nog finväder på väg till våra breddgrader också.
      Så bara att njuta!
      Må så gott!
      Annika

      Radera
  2. Jag säger bara ååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
    Vi måste dit - du, jag och Camilla! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder Annika. Kram Åse

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.