31 maj 2014

Lite för doftsinnet



Har spenderat lite tid i vår stuga och plockat ännu mer liljekonvaljer bland annat. Kunde glatt konstatera att våra syrener vi satte för tre år sedan blommade för första gången. Mindre glatt kunde vi konstatera att gräset växt otroligt mycket på 10 dagar. Smärre chock när vi klev ur bilen. Ogräset i gruset frodas också.
Tror jag ska ta dit gasolbrännaren  och gå över det en vindstilla dag. Man tröttnar ju på att dra ogräs efter ett tag men samtidigt är det ju fint med gruset. Har ingen lust att köra med Round up. Rimmar inte så bra med egen brunn osv. Testade med kokande vatten på ett par ställen. Någon som har något annat bra tips? Ättika? Salt? nämns ju när man googlar på eländet. Eller så får man bara blunda lite.

Duken kommer från IKEA. Finns på metervara också.   
Grabbkraft är ju annars ett annat miljövänligt alternativ. Fickpengar behövs ju allt som oftast.
Så med gemensamma krafter efter någon timme eller två såg det väl lite hyfsat ut när vi for därifrån
idag alla fall. Orken räckte inte riktigt till att ta ett tag i trädgården här hemma när vi kom hem ikväll.
Så nöjde mig med att gå en runda med kameran och återuppliva mitt gamla macroobjektiv av simplare modell som jag köpte till min första analoga systemkamera i slutet av 90-talet. En ny värld öppnade sig då minns jag att jag tyckte. Så om en vinstlott eller två trillar över mig skulle jag gärna uppgradera mig lite på den fronten. Men något ska man väl ha på önskelistan också. Skadar aldrig att drömma lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.