13 maj 2014

Tillfälligt besök

Tycker jag har frusit in maj månad. Blev lite lurad av sommarvärmen i påskas.
Den så kallade sommardunjackan eller lättdunjackan eller vad de nu kallas måste väl vara det perfekta plagget i vårt klimat. Inte minst sommartid..... Dessutom liten som en tennisboll i packningen och väger ingenting.

Framåt eftermiddagen / kvällen idag kändes det dock som om värmen kom tillbaka och till och med solen var på tillfälligt besök. Sen kom regnet. Men gräsmattan är gödslad så det var väl för all del bra det med.

Vädret kan man inte göra så mycket åt. Bla , bla finns inget dåligt väder bara dåliga kläder osv osv.
Jag gillar sol och blå himmel, alla fall emellanåt. En fördel är alla fall att vårens alla skönheter blommar lite längre när det inte är så varmt.

För nu går det undan i naturen och trädgårdarna. Hoppas på lite värme och sol till helgen.


Häggmispeln blommar och den japanska blodlönnen är på gång att veckla ut sina flikiga blad.    


 

Äppelblommor är väl så vackra. Vinbären har pytteblommor.




Vinstocken på gång ( står så bra på fjärrvärmeledningen) och syrenen blommar snart. 
Så lite glad är jag kanske ändå att våren stannade av lite. 

5 kommentarer:

  1. Nä, nu räcker det med regn tycker jag. Jag vill inte heller frysa. Har faktiskt gått och sneglat på en "sommardunjacka" jag med.....är nog ingen dum idé.

    Jättevacker bild på häggmispeln och nog måste äppelblommor vara det sötaste som finns.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Jag är inne på din linje försökte bara "trösta mig" lite med de vanligaste flosklerna
      i väntan på finvädret :)
      Kram Annika ( också medlem av sockblommornas fanclub ;)

      Radera
  2. Härligt vackra vårbilder! Precis i detta nu öser regnet ner och åskan mullrar =värmen är på väg! Jag längtar ut!
    Japansk lönn är också en av mina favoriter, liksom häggmispeln!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Toppen att få lite förslag på träd/buskar som trivs på "våra" breddgrader, :=)
    Med näsan i allehanda trädgårdstidningar/böcker är det lätt att glömma att många av bilderna är tagna både Danmark och skåne.

    Har ett hörn där jag bestämt tror Häggmispeln skulle passa!
    Lördag...........18 grader och sol, det tål att väntas på :=)

    Må gott
    Iren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häggmispeln är toppen! Fin höstfärg också. Och nu blev det så där igen att mitt morgonjag inte tycker om mitt kvällsjag....
      Godnatt/ Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.