02 januari 2013

Min julklappsbok

Bilder från boken Låt det blomma av Gunnar Kaj
Låt det blomma av Gunnar Kaj.

Han har skapat blomsterdekorationerna för Nobelfesten under många år bland mycket annat.
Men det är inte det som tilltalar floristen i mig mest. Snarare de vackra bilderna på en ranunkel med knotiga mossiga kvistar eller ett gäng vita amaryllisar ihop med vass och vide.

Han har en förkärlek för det naturliga. Tror jag fått ännu en husgud och boken kommer jag att
bläddra i och njuta av många gånger.

Kransen av smultronrankor är väl somrig.

Gunnar Kaj är bildlärare i botten och från Dalarna (förstås).

2 kommentarer:

  1. Ja, det verkar vara en inspirerande bok för dig! Härliga bilder... som gör min längtan till våren ännu värre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt underbar. Hörde honom på radio och han verkar ha en så sympatisk syn på blommor. Det märks verkligen i boken att han gillar det han gör.

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.