31 januari 2013

Blinka 19

När min man gick på lågstadiet hade han en fröken som blinkade lite ofta så hon fick smeknamnet
Blinka 19. (19 ggr/min) Inte så snällt. Hon kanske bara himlade med ögonen över sina elever.

I tisdags var det 19 år sedan jag och G träffades. Tror inte vi blinkade åt varandra, men vi träffades alla fall på musikklubben Village i Västerås. Där har många spelat och många har även arbetat där. Tyvärr finns den inte kvar längre.

Firade kvällen med en rosbukett och medan jag körde pojktaxi mellan:
fotbollsfys lämna -  hem - elgitarrkurs lämna - hem -  elgitarrkurs hämta - fotbollsfys hämta - hem
så lagade Göran sin goda Portergryta.

Receptet kommer ursprungligen från Arla Du hittar det här:  Porterbiff
Du hittar det även här på länken om Du söker på recept på Porterbiff. Grapevine där kan du även klicka i för att få en gratis tidning med namnet Grapevine ett par gånger per år med lite mat och vin tips.

2 kommentarer:

  1. Mums så gott det verkar med Porterbiff, det receptet knycker jag.
    Grattis till 19 år!

    Kram eivor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eivor! Porterbiff är gott! Nästan ännu godare dag 2 så jättebra rätt att göra i förväg. Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.