03 januari 2013

17 år



Idag har vi firat äldsta sonen Henrik som fyller 17 år. Släkten har varit här på lasagne och tårtkalas.
Mysig kväll och kul att de små släktingarna var i stan så vi fick träffa de igen.


Plötsligt är han 17 år  
 
I höstas lånade jag en bok som heter Lomelinos tårtor av Linda Lomelino. 
Så får väl tacka henne för inspirationen.
Hon har en blogg också call-me-cupcake.blogspot.com
 
Köket såg stundtals ut som ett rent kaos.
Men tårtorna blev goda om än inte lika fina som Lomelinos.
Hennes är ju snudd på konstverk..
 

En hallontårta med chokladgrädde och en blåbärstårta
gjorde jag till Henriks kalas.

 
Årets första tulpaner fick jag av mamma. Ljuvliga!
 
20 min innan gästerna ska komma. Lugnt jag ska ju bara duscha också :-)
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.