06 januari 2013

Bambi 2 - based on a true story

Utter inn -  Västeråsfjärden
 
Idag var det dax för årspremiären på långfärdsskridskorna.
Fin avslutning på många lediga dagar. Mameluckerna var givetvis på.
Skrinnade på Västeråsfjärden med mannen som visserligen åkte i cirklar runt mig.
Det gör mig inget jag åker i min takt.

Jätteskönt med lite frisk luft innan det är dax att bänka sig framför svt play. Västerbottensnytt utlovar sändning från SM finalen i Umeå för distriktslagen P15. Tyvärr är vår Rikard krasslig och spelar nog inte. Spännande blir det! Säkert tufft mot Stockholm. Heja Bästmanland!

Lista på saker jag helst inte vill höra inför min årspremiär på isen.

1. Spännet ska vara på andra sidan - visar hur orutinerad jag är...redan när jag tar på mig skenorna.

2. Böj mer på knäna och andra välmenande råd.

3. Se upp för längsgående sprickor bara - behövs ingen förklaring...blev genast stel som en stav.

Men lättade upp och kändes fint när vi åkt ett tag. Hoppas på fin is och fler turer. Gärna sol också.
Bambi 1 är min vän M och precis som M tycker jag också det är bra när isen inte är så hal.

2 kommentarer:

  1. Håller isen??? Du får absolut inte ta några risker... Jag fattar inte att ni har det så kallt. Här är jag sugen på att sätta spaden i jorden och vårstäda i rabatterna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isen var fin. Det är plogad bana. Jag tar inga risker. Har respekt för isen och ger mig inte ut på egna turer. Isdubbarna om halsen. Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.