07 januari 2013

Loppisfynd

Det händer att jag går på loppis. Inte så ofta, men ibland slinker jag in och spanar lite. Kan hända att jag hittar någon liten vas eller något annat att ha blommor i. Oftast något till stugan. Det händer också att jag ser saker som jag har i gömmorna hemma och kanske också borde skänka vidare. Det där med en sak in, en sak ut är ganska klokt. Före nyår var vi till stugan och skottade lite då blev det runda på Kupan i Söderbärke.
Fyndade ett gammalt strykjärn för två tjugor. Är lite svag för rost...


Kanske kan tjänstgöra som bokstöd?

Gamla fina långfärdsskridskor hittade jag förra året på Röda Korset här hemma. Damerna som sålde de var så engagerade och vänliga och trodde absolut att jag skulle kunna åka på de om de bara blev slipade.
Iddes inte säga att jag tänkte ha de på väggen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.