31 maj 2013

Tänk om eller att försöka tänka om

Tänk om jag var lika bra på att ta ut glädje i förskott som jag är på att oroa mig i förväg.
Det skulle garanterat vara mycket roligare.
 
Det är som jag inte törs riktigt. Rädd för bakslag. Kommer surt efter. Men jag jobbar på det..... 
Det mesta av det jag oroar mig för inträffar ju inte ens, så snacka om onödigt slösande av energi.
 
Oftast gäller oron nära och kära.
Inte så att jag är helt hispig, men ja, visst oroar jag mig en del.

Läste att man i snitt oroar sig 5 år av sitt liv.
 Hur man nu kan räkna ut det..... Känns väldigt onödigt alla fall.
Budskapet kom i samband med lite riktad reklam för den här lilla boken
som bokförlaget Redaktionen ger ut.


Kändes ändå som den reklamen riktades ganska rätt när den kom till mig. 
 
Fick mig alla fall att gå till biblioteket och låna en annan äldre bok på samma tema.
 
Den heter Sluta oroa dig - börja leva av Dale Carnegie. 
 
Innan jag ens läst den tänker jag ändå glädja mig mycket åt helgen som kommer
 då jag ska träffa mina kära vänner Cecilia och Camilla.
 
Vi tre träffades i Laguna Beach, Kalifornien. 
Det var trettio år sedan (ih vad tiden går) när vi var där och jobbade.
Nu ska vi ses i Göteborg och det ska bli hur kul som helst.
  
Jag har faktiskt glatt mig jättemycket i förväg ända sen vi bestämde datumet
för den här helgen och det var i början av året. 
 
 Snart sitter jag på tåget.
Camilla kliver på efter vägen och Cecilia bor i Skåne
 så henne möter vi i Göteborg.

Gothenburg - here we come! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.