15 maj 2013

Lätt ledbruten

 
Igår bytte jag skrivbord och siffror mot en heldag med trädgårdsarbete.
Vårstädning av trädgård. Kul med variation men känner mig klart mör.
Megafysiskt. Blev fint si så där 12 skräpsäckar senare.
 
För några år sedan gjorde jag och blomsterkollegan Maria ett trädgårdsförslag till
en annorlunda trädgård. Trädgården består av väldigt mycket sten.
Det var grunden och vi skulle ge förslag på växterna.
Tror vi fick till en bra mix som passar för den här miljön
och som har något för de olika årstiderna. 
 
Vi planterade det hela på hösten 2009 och nu var det kul att se hur det artat sig
när allt växt till sig några år. Alla växter verkar ha tagit sig bra även om det märks
 att allt är lite senare i år. Stjärnmagnoliorna blommade för fullt och det Japanska körsbärsträdet.
 
Det söta Sandkörsbäret blommade också. Perfekt krypande växt för en torr och stenig slänt.
Får även en vacker höstfärg på bladen men just nu blommar det för fullt på bar kvist.
Såg läckert ut med de blommande krypande kvistarna mot all sten.
 
Mina knän ser inte lika läckra ut trots knäskydd i byxorna.
De börjar bli vackert blå efter allt krypande bland stenarna.
 
 
Sandkörsbär              -                 Prunus pumila var. depressa            
 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Härligt med trädgårdsarbete,
    Man känner sig så nöjd efteråt
    Ha en bra dag

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.