26 maj 2013

Spettekakan hel

 
En liten söt spettekaka väntade på mig när jag kom fram till Åhus i torsdagseftermiddag.
Siktet var då inställt på tjejhelg hos min vän Lena.
 
På fredagen anslöt de andra tjejerna och vad vi roat oss med under helgen 
får det bli ett senare inlägg om.
 
Det har varit en mysig och kul helg och vädret blev mycket
bättre än utlovat. 
 
Helgen har gått fort och nu är jag hemma igen och spettekakan är hel.
Den klarade tågresan från Skåne fint i den vadderade kameraryggsäcken.  
Men ska spara den för just nu känns det som jag fortfarande är mätt efter
allt gott som vi ätit under den här helgen.
 
Kände mig extra välkommen hem på Mors dag för här fanns en
jättefin blombukett från mina killar. Gjorde mig glad förstås.
 
Mannen hade varit en sväng till stugan och sjösatt båten och fixat
med hjälp av en son med kompis.
 
Så tror att startskottet för sommaren gick den här helgen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.