20 februari 2019

När man får korgen

Att få korgen brukar vara negativt. Avslag på frieri. Men nu rör det sig om ett fynd. Korgen som jag suktat efter flera år har flyttat hem till oss. Tycker de afrikanska korgarna är så fina. Har tittat på de på Afro Art bland annat. Men inget man tar under armen bara. Den är ju lite stor att släpa på. Såg de i Sydafrika också och blev påmind om att jag tycker de är så fina och bestämde mig för att köpa en när jag kom hem. Av en slump hittade jag den på Ellos till 40 % rabatt. Vilket kap! 


Kanske hamnar den i sovrummet eller badrummet eller så tar jag den till stugan och har som tvättkorg. Men just nu står den i hallen för jag blir glad av att se den direkt där innanför dörren.

8 kommentarer:

  1. Wow, riktigt snygg att ha bara som prydnad!
    Kul att göra fynd ibland.
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja visst är den både fin och användbar.
      Kram Annika

      Radera
  2. Svar
    1. Ja tack jag är jätteglad för den.
      Kram kram Annika

      Radera
  3. Är också mycket förtjust i korgar, eftersom de både är till lyst och till nytta! Din korg är jättefin - bara som den är eller att förvara saker i.
    Fredagskram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja jag gillar också korgar. Just nu blev innehållet i denna väskor och kassar. Behändigt!
      Trevlig helg önskar Annika

      Radera
  4. Glömde skriva hur vackert det är i det rum som korgen står i! Så vackert golv där i hallen och alla andra saker du har i fönstret, den stora tavlan på väggen. Linnéa? Så harmoniskt och fint.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Ja golvet gillar jag. Det är stora klinker som ser ut som trä. Jobbade ju extra 8 år i bästa plattläggningsfirman jämte mitt ordinarie arbete. Så när vi var tvungna att byta golv i hallen var valet lätt. Linnea på väggen det stämmer. Fick den av mina pojkar och jag heter Linnea i tredje namn.
      Fortsatt trevlig helg!
      Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.