17 februari 2019

Fruktsallad



De här härliga frukterna var upplagda till försäljning i St Lucia i Sydafrika.
Mangoträden vi såg på resan var helt gigantiska. Ananasodlingar såg vi också och lite bananträd.
Litchi hade jag nog inte smakat förut tror jag. Gott allting.

Hemma botaniserar vi i fruktdiskarna på ICA och äter massor av fruktsallad just nu. Så himla gott precis bara som det är, eller med glass eller nyttigare med kvarg och nymalen kardemumma på. Några valnötter eller solrosfrön kanske . Eller på morgonen med yoghurten. Ibland lägger jag i lite chiafrön i yoghurten kvällen före frukost eller gör overnight oats / Bierchermüsli med havregryn och lite annat och har lite fruktsallad till.  Det går att variera. jag tröttnar aldrig tror jag.


2 kommentarer:

  1. Så gott med fruktsallad det måste jag också göra en dag. Ha det fint kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är så gott och känns nyttigt! Tack för att du kikar in här.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.