24 november 2020

Som en stor lykta


 Roade mig med att hänga upp en lång ljusslinga i taket på vårt växthus i helgen. Det tog en stund med lite klättrande upp och ner men var mödan värt. Tycker det ser så mysigt ut när det lyser. Hängde den 50 meter långa slingan över gardinstängerna jag hade gardiner på som solskydd i somras. Hängde i krokarna som gardinerna hängt i. Det var bra för då var den lätt att skjuta åt sidan när jag kom på att de automatiska fönsteröppnarna för takfönstren skulle ner för vintern. Det ökar livslängden på de har jag läst.



Det är ju högt i tak så tyckte det var fint att den hängde ner lite från taket. Ja lite tusen och en natt känsla.




Reflekterar i glaset så blir effektfullt.


Inga odlingar kvar förutom vintersallad, fältsallad eller Machésallad som vi kanske är vana vid att läsa på salladspåsarna. Min absoluta favorit. Mjuk och lite nötig i smaken.






Regndroppar ger också reflexer på växthusglasen. Stugdörren syns i den lite slarviga enriskransen jag snodde ihop. Speglingar i solcellsslingan och glödlampan.




Ja nog är det mörkt och svart ute nu så en ljusslinga lyser upp.

En månad kvar till julafton. Hoppas det blir lite vitt på marken tills dess.




Som en jättestor ljuslykta står växthuset där strax utanför köksfönstret.
Ser fram emot en glögg och pepparkaka därinne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.