17 september 2019

Örnbräken


Var fram och tillbaka till stugan i söndags. Passade på att plocka lite ormbunksblad.
Eller för att vara specifik tror jag det är Örnbräken. Men jag kan ha fel.
Man säger väl oftast ormbunkar bara även om det är ett helt släkte av växter.
Strunt samma. Blir lite höstigt och jag gillar färgen. Gratis pynt som växer i slänten.
Tycker nog mest om just nu och tidigt på våren när de är så där krulliga innan de vecklar ut sig.


Syrenhortensian i tvättkannan på badrummet fick sällskap av några bruna blad.
Lilla Malmövasen fick också nytt innehåll.

Så blev det höst i en hast.


4 kommentarer:

  1. Sååå snyggt med "ormbunksbladen", älskar färgerna! Måste ut och plocka på direkten!!
    Fint att de inte krullar ihop sig som de ofta brukar göra.

    Kram och tack för inspiration!

    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Ja visst är de fina! Ja vi får se hur de ser ut om ett tag.
      Står ju torrt så kanske de krullar sig. Vi får se :)

      Kram Annika

      Radera
  2. Så fint med bladen, vacker färg! Jag är lite inne på torkade blommor nu men jus ormbunkar har jag inte tänkt på. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så vackert bronsfärgade. Tycker ju om att hitta pynt i naturen och nu gav de här lite höstkänsla. Även om bladen krullar sig lite när de torkar. Snart dags att leta kastanjer.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.