30 september 2016

Note to self



Bra budskap! Ska sätta det på väggen så jag ser det ofta. Just nu följer jag det.


Jag har åkt till Skåne. Träffar fin vän sen gymnasietiden. Vi ska på resa några dagar. Bara koppla av och samla energi och intryck.

Bra tajming. Igår slutade jag mitt ordinarie arbete som jag haft i drygt 18 år. I våras slutade jag mitt andra arbete som jag haft i 8 år. Stor förändring blir det.

Min tid behövs för annat just nu och jag är tacksam att jag har möjligheten att ta en paus kanske året ut. Jag vill ju inte sluta jobba för gott.  Men nu är det som det är och det får bli lite som det blir. Jag tror det löser sig men det känns jättekonstigt, läskigt, samtidigt spännande och klokt. 

Jag fick inte ihop ekvationen längre och försöker förändra det jag kan förändra. 

6 kommentarer:

  1. Klokt att ta ett år för andhämtning och göra det som göras ska.Önskar dig lycka till och under året kommer det säkert att visa sig vad du ska göra i fortsättningen.
    Ha nu en härlig resa och njut
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lyckönskningen Meta! Ja ett helt sabbatsår hoppas jag inte det blir. Det är jag nog för otålig för. Men ett par månader detta år ut behöver jag. Resan till Skåne och vidare till Prag var toppen.
      Kram Annika

      Radera
  2. Mycket som händer i ditt liv just nu Annika och jag kan förstå att det känns både spännande och lite skrämmande. Förändring kan vara svårt men samtidigt kan det också öppna upp nya och oväntade dörrar. Nya vägar att vandra. Du är klok du vännen och så rätt att förändra när förändring behövs.

    Njut av härliga dagar här i Skåne tillsammans med din vän och var rädd om dig kära Annika.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta! Ja det känns rätt för mig just nu. Förebyggande!Vi är alla olika. Men ingen i min familj är hjälpt av att jag låter det gå för långt. Försöker se positivt på framtiden. Har haft så fina dagar både i Malmö och vidare i Prag med fin väninna. Så välgörande och energihöjande.
      Men också gött att komma hem till kära mannen efter en liten resa.
      Njut av hösten!
      Kram Annika

      Radera
  3. Jag hoppas och tror att det blir som talesättet säger... att det kommer något gott ur det som har hänt! <3
    Ibland blir inte livet som vi tänkt oss, vilket inte behöver betyda att det har blivit sämre!
    Njut nu av resa, vänskap och ledig tid!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Gunilla! Så tänker jag också. Känner mig stark i mitt beslut och tänker att detta blir bra. Vem vet vad som väntar runt hörnet klart jag måste tänka positivt och försöka att inte oroa mig för mycket för ovisshet. Det får bara lösa sig, det brukar det ju göra. Sysslolös kommer jag inte att vara. Har en hel del av varierande slag att ta hand om.
      Får ge mig själv ett par månader och även fylla på med god energi så blir det nog bra eller t o m bättre vem vet. Det blir som det är meningen :)
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.