05 oktober 2016

Malmö och Prag

Har haft några härliga dagar i Prag med
fin väninna som bor i Malmö. Så resan gick via Skåne.


Min snälla och kloka man överraskade mig med resan. Tror inte det blivit av annars.
Han tyckte jag behövde komma bort ett par dagar. Det behövde nog min väninna också.
Vi har haft en fin resa.


Vi har gjort mycket på kort tid. Anpassat aktiviteter efter varierande väder. Prag mötte oss med strålande sol och 25 grader varmt första dagen. Sen hade vi en del regnskurar också och fick anpassa oss efter det. Sprang på en roterande skulptur föreställande Franz Kafka. 39 ton lär den väga.



Bland annat var vi på Black Light Theatre en kväll. Det var en upplevelse.
Har aldrig sett något liknande. Man förstår hur det går till men ändå inte.
Är tydligen speciellt för Prag och var helt fullsatt. Så glad att vi fick tag på biljetter.
Också skönt att vila fötterna ett slag för vi har gått massor förstås och åkt lite spårvagn.
Oftast åt rätt håll :)


Kommer lite fler bilder från Prag längre fram. En vacker stad.

Kinesade hos våra vänner i Malmö på vägen dit och på hemvägen.
Så blev verkligen en minisemester. Och jag fick en så fin förmiddag i Malmö igår innan tågresan hemåt. Och tåget gick som tåget :) Då är det behagligt att åka tåg.


Mannen mötte vid stationen och borta bra men hemma bäst. Vore värre om det var tvärtom.
Men miljöombyte är alltid uppfriskande. Så glad och tacksam för en fin resa och goda vänner. 
En upplevelse jag lever länge på. 

1 kommentar:

  1. Vad trevligt att få resa med en väninna så där bara på fri hand. det finns massor att se både i Sverige och utomlands om man bara hann med.
    Ha det gott hemma med
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.