22 september 2016

Denim Drift

Vilken tur att vi inte beställde tapet här om veckan. För nu har jag hittat färgen. 


Denim Drift - ja jag blev helt såld. 
På Nordsjö nyligen utnämnd till Color of the year 2017. Inte så förvånande färgval men snygg är den. Såg även nyansen Krickelins dimblå uppmålad i färgbutiken. Fin den med men lite ljusare. 



Tapet är också beställd fast till en annan vägg. Den är neutral utan att vara enfärgad. Bladrankor heter den. 

Beställde nyss en bok på biblioteket på temat "visset är vackert" Flora supersum av Lena Granefelt. Den här tapeten får mig att tänka på fröställningar som kan vara nog så vackra som blommor i full blom. 


Jag gillar både naturtoner och blått. Bara jobbet som återstår. Just nu känns det bara skönt att ha bestämt sig. Jag har ju harvat runt bland de duvblå tonerna länge nog. Första tapetprovet var med hem för ett år sen. Men det var ju bra att det tog tid den här gången.


6 kommentarer:

  1. Det blir verkligen spännande att se hur det kommer att se ut. Visserligen gillar jag blått men kanske inte på tapeter.
    Ha ett gott slut på veckan och en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju bara en vägg så inte hela världen. Det går ju att göra om :)
      Men jag hoppas förstås det blir bra.
      Önskar Dig en fin fredag och ett skönt veckoslut!
      Kram Annika

      Radera
  2. Bin schon neugierig :)! Schöne Herbsttage wünsche ich dir
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danke Dir Elisabeth! Schöne Wochenende es ist ja schon Freitag.
      Annika

      Radera
  3. Vad roligt att du har hittat färgen nu Annika. Jättefin och det kommer säkert bli hur bra som helst. Det är värt att vänta lite extra för att få det precis så som man vill ha det. Lycka nu till med tapetsering och målning! :)

    Var rädd om dig och ha en fin helg kära du!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta! Ha en skön sensommar/vackerhöst helg Du med!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.