15 november 2015

Tänder ljus





Elementet vid hallen var tidigare i en riktigt läbbig brunaktig färg. Vill inte beskriva den närmare än så.... Äh inget man tänker på tyckte mannen. Jo faktiskt tyckte jag. Ungefär varje gång man kommer nedför trappen från övervåningen eller in genom dörren.... Det fula proppskåpet strax ovanför var också något jag tänkte på rätt ofta.

Men jag bidade min tid och tog också på hemmablindglasögonen. Inget livsviktigt projekt precis.
 
Nu i samband med att vi fått väggarna målade  i vårt solkiga trapphus så blev proppskåpet inbyggt och elementet målat och det blev ju då riktigt bra tyckte samtliga ;)) 

En liten efterlängtad hylla med krokar under och att kunna ställa något välkomnande på kom på plats. Just nu lite semesterminnen i form av runda vänliga stenar från Öland och några ax från Hjo och en ljuslykta. Att tända ett ljus känns särskilt bra i dessa dagar. Snart sätter jag nog tallris i vasen och lägger några kottar bredvid. Det är ju sådant pyssel som roar mig.....

Denna lilla förändring kommer alla fall göra mig på bättre humör när jag kliver in genom dörren
eller går nerför trappan flera gånger om dagen. Och det kan ju vara mycket värt :)

Trivialt ja kanske men kanske lite viktigt också. Jag vill att man ska känna sig välkommen vare sig man bor här eller hälsar på hos oss.
 
(Och väggarna är inte ljust rosa i verkligheten bara lite dåligt med ljus för mobilen så här i november ;) 



2 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Med ganska enkla medel blev det jättestor skillnad! Inte trivialt - utan något som faktiskt påverkar - varje dag! Gillar hyllan också!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Tack AnnaHelena! Ja jag gillar verkligen hyllan. Nu står där en vas med lärkkvistar.
    Omväxling förnöjer.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.