23 november 2015

Leveransklara

Lite extra kul på jobbet idag. Lite omväxling mot pappersarbetet.
Pimpade klart "skogen" av rumsgranar  med mossa och lite pynt och en batteridriven slinga.


Så nu är de färdiga att levereras till lite kunder lagom till advent. Det gäller att förnya sig.
Och helst komma på något som går att förbereda.

Det som tog längst tid var faktiskt att trassla ut de 30 små men väldigt söta  ljusslingorna.
Särskilt de med snöflingor krävde en stor dos tålamod.


Köpte en rumsgran själv förra året och den har överlevt. Lite kul när man kan ha kvar de.
Bara ställa undan lite i något svalt fönster. Rumsgranen sägs bringa tur i äktenskapet också.
Härstammar från Norfolköarna har jag lärt mig.

Mina juvelorkideer är också på gång de har också stått på undantag sen nyåret. De blommar så länge med start från advent. Förra veckan såg jag en sort med gröna blad med ljusa strimmor. Men köpte ingen för det var knepigt att ta med på tåget. Kanske jag stöter på den igen.



1 kommentar:

  1. De är fina. En större gran än så kan jag inte ha här. Men en rumsgran har jag aldrig fått att överleva här.Det där med äktenskapet kan kanske diskuteras hihi
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.