28 augusti 2015

Perfect match


Ja de har väl tycke för varandra? Min kompis Lenas loppisfat och den torkade solrosen.
Perfekt matchning tycker jag!

Och så skönt att det är fredag! Känner mig faktiskt lite mör.

Intensiv vecka toppad med en förkylning och hosta. Men nu så har den klingat av och äldste sonen är på plats i Uppsala för studier. Lite pyssel runt det förstås och igår kväll efter jobbet fyllde vi släpkärran med hans grejer. Har inte hunnit känna efter riktigt men nog blir det lite konstigt allt.
Men han kommer ju hem emellanåt. En timme på bussen bara. Så blir lite mjukstart för modern....
Så kanske jag får lov att åka till Uppsala lite oftare vilket jag ser fram emot. Det är ju en mysig stad.

Hoppas han ska trivas med studierna. Den andra delen av studentlivet tvekar jag inte på att han kommer att gilla. Säkert kul att plugga i en riktig studentstad.

Ikväll är vi bjudna på surströmming men jag har garderat med en vegetarisk paj med ruccola, fetaost och pinjenötter. Ibland brukar jag annars göra klämmor med tonfisk istället för surströmming.
Men jag har förstås smakat...

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.