14 april 2013

Trädgårdsmässa

Lite oplanerat blev det en sväng till Älvsjö och trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar igår.


Yngste sonen hade bortamatch i Spånga. 
Kom på att jag kunde åka med utan att gå på fotboll denna gång.
 
Fel sida av stan visserligen, men hann se en hel del fint i alla fall. 
Det var ofantligt mycket folk. Så var rätt nöjd lagom tills fotbollsmatchen var slut.
Då var det smidigt att ta pendeltåget till Spånga och åka med hem. 
 
Kul att se de olika utställningarna och jag tänker på allt arbete som lagts ner.



Med tanke på att det blötsnöade hemma på morgonen så var det kul att möta våren i mässhallarna. 
Nu verkar det som om värmen är på gång till veckan. Tyckte det kändes redan idag.
 
 
 Italien har inspirerat till denna installation.
 
En av mina favoriter den rutiga Kungsängsliljan.
 
 
Några små Murgrönevioler kom med hem och en vildpelargon.
Har aldrig haft en sådan.Får se hur den drar iväg.Kanske blir den ett enda trassel.
Blommorna är rätt oansenliga men tyckte bladen var vackra.
 
Tavlan bakom har vår vän Björn-Owe Andersson målat.
Han gör otroligt vackra akvareller också.
 
Inspirerad blev jag av mässan och sugen på att vårbruka i trädgården.
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.