11 april 2013

Kunde inte motstå....



....frestelsen att köpa pense'er igår. Fick mig en liten sväng till Hallstahammar eftersom sonen skulle på länslagsmatch i fotboll.
Anmälde mig genast som chaufför med baktanken att slinka in på Åsby
där finns både växter, inredning och möbler. Åsby toppade listan över länets turistmål ett tag vet inte om det gäller fortfarande.
 
Hittade fina trasmattekuddar också,
av denim. Kunde inte motstå de heller, särskilt som jag redan hade en stor jeanskudde. Kuddarna ligger på sängen, men de stackars pense'erna får tillbringa natten i förrådet.


Det är ju så himla kallt fortfarande. Men värmen kommer väl? Kanske "redan" till helgen?
 
 

Kuddarna passade bra till favoritpläden som kommer
från Kerstin Landströms Tyg & otyg inhandlades
Gruvgatan 13 i Falun när det var innebandy SM. 
 
Ett fint idrottsminne med andra ord.
 
Det har sina fördelar att ha söner som idrottar lite
här och var. Pläden har jag klämt och känt på
under några år just i innebandysammanhang.
 
De säljs i Uppsala också för där ligger
I Uppsala har vi ju varit många gånger med innebandyn.
Staden är ju ett högkvarter för den sporten också.
 
 
 
 
 
Kunde inte riktigt bestämma vilken färg jag ville ha på pläden. Alla är fina. Men nu hittade jag den i blått och då var saken klar. Nu har sonen avslutat sin innebandy men vi har så många fina och roliga minnen kvar hela familjen. 
 
Det är väl därför jag tycker extra mycket om ullpläden.
                                                                





 

4 kommentarer:

  1. Vad fint det blev!
    Kanske skulle ta mig en tur till Åsby i helgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tinibelli! Det var längesen jag var på Åsby. Plantskolan är inte öppen ännu av förklarliga skäl.

      Radera
  2. Åh va snygg den är och passade ju jättebra til kuddarna! Jag älskar min Tyg & Otyg's filt också;) Tack för fin länk till Gruvgatan 13. Mmm va gott den där Limoncellodesserten lät och laxen med gurkfjäll, läckert!!!!! Ha en fin helg, må värmen komma och solen skina på våra penséer!!! Mari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den filten kommer man ju ha livet ut. Limoncellodesserten är provsmakad och jag kommer att göra den fler gånger det kan jag lova. Mums!
      Ha en fin helg själv Mari!

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.