12 januari 2020

Vårvindar i januari


Idag har det känts som vår ute 10-11 grader och solen sken till och med. Gick en skön promenad på eftermiddagen. Skulle egentligen hellre ha snö nu än senare när man verkligen vill ha vår. 
Man känner sig lite lurad när det blir så förskjutet.

Fick mig ett gammalt skåp på auktion förra veckan. Tänker göra om det till ett planteringsbord till det planerade växthuset tror jag. Bakstycket går att skruva loss och flytta upp lite så jag  kan skjuta in en stor klinkerplatta som jag har. Se bild nedan. Tycker mönstret är så fint. Plattan är 100 cm x 50 cm så den är rejäl.

Ja vi får se hur det blir. Tyckte det var roligare än att köpa ett nytt planteringsbord för samma peng.
Dessutom bra med skåpet under.

6 kommentarer:

  1. Grattis till den vunna auktionen. . . och det jätte fina gamla skåpet! Kommer att passa utmärkt med klinkerplattan på! Jag har ett liknande skåp men mitt är vitt så klart!!! :-)
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja jag tror det kan bli bra och för en rimlig peng dessutom.
      Känns bra att det får leva vidare.
      Ha en fin vecka Du med!
      Kram Annika

      Radera
  2. Åh, vad fint planeringsbordet kommer bli! Vi firade också nyår i lugn och ro, rätt skönt. Ja, just det, du kommer ju hit om ett par minuter, hihi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror det kan bli bra! Kul att ses! Nöjd över att ha fixat en present i god tid. Så fin keramik hos er!
      Ha det gott!
      Annika

      Radera
  3. ja, det där lilla skåpet blir säkert jättefint som planteringsbord. Vilken bra idé - nytt liv! Snygg skiva också.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.