30 januari 2020

Blombord



Blombord inropat på auktion i söndags. Magnoliakvistar från trädgården som slår ut 
och några solstrålar. Vad mer att önska?

Ibland är det väl ändå viktigt att känna sig nöjd. Solstrålarna övergick i blötsnö men ändå.
Två hjul är lösa på blombordet, men ändå. Ska inte rulla runt det så mycket utom vid dammsugning.
Lossnar bara när man lyfter det. Går nog att fixa dessutom. 

Har flyttat runt det lite men blombordet ska nog vara vårt sovrum. 
Så bra med hyllan under och gott om plats för pågående biblioteksböcker till exempel. 
Och någon växt eller bukett uppe på glashyllan
Glad att det får leva vidare hemma hos oss.

10 kommentarer:

  1. ÅÅÅh, älskar ALLT på bilderna! Snyggt fotat och vackra saker. Har ett liknande blombord i lusthuset, mina döttrar är bra sugna på det... ;) De har blivit "inne" igen de där rottingblomborden.

    Kram och trevlig helg!
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Jag är jätteglad för bordet.
      Kram Annika

      Radera
  2. Så snyggt och hjulen går ju att fixa! Ibland ser man sådana blombord på auktioner men de blir ganska dyra eftersom de är efterfrågade idag! Är väl från 50-talet!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja inget större problem med hjulen. Två som är lösa om man lyfter det men går att rulla och säkert att nypa till de så de sitter. Hade satt min maxgräns innan och hamnade lite under så känner mig nöjd.
      Kram Annika

      Radera
  3. Grattis till auktionsvinst eller ska jag skriva auktionsfynd!? Så fint blombord och magnoliakvistarna helt underbara! Det går säkert att fixa till det.
    Kram och ha en fin vecka.
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Ja jag hade satt ett maxpris för mig själv och hamnade under så är nöjd. Lätt att ryckas med när man ska buda inom några sekunder. Men jag är nöjd.
      Kram och fortsatt fin vecka!
      Annika

      Radera
  4. Åh, vilket megafynd!!!! Så vackert blombord och egna magnoliakvistar. Nu är jag på väg att bli avundsjuk på riktigt ;-) Jättefin bild med skuggan på väggen, härlig känsla. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja blev glad att jag hittade bordet. Det har fått flytta upp i sovrummet. Perfekt med hyllan under för böcker och tidningar och en "vildpelargon" uppepå för tillfället.
      Kram Annika

      Radera
  5. Vad konstigt... Har bestämt för mig att jag har lämnat en kommentar på ditt inlägg!? Hursomhelst... så fint blomsterbord! Fynd? Kul med loppis och auktioner. Det blev en runda för oss i helgen som var. Ja, några köp blev det. Ditt blomsterbord går säkert att fixa till!
    Kram Gunilla
    Kr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommentarerna har inte synts i min mail på vanligt vis. Har varit tvungen att granska fick en skräp för ett tag sen. Så blev lite försening.
      Ha det gott!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.