05 december 2019

En liten påse från Öppet Hus


Hann inom en sväng hos Ateljé 1030 i tisdagskväll efter jobbet. De hade öppet hus och visade sin vackra keramik. De delar sin tid mellan Västerås och Skåne och har nyligen haft julmarknader både i Västerås och Skurup. Förra sommaren var jag på keramikkurs hos de nere i Almaröd. Så roligt!

De gör så mycket fint! Så en liten påse fick jag förstås med mig därifrån. Bara lilla hänget med snöflingan är ju vacker som den är. Att hänga på en enkel vas eller kanske pryda en julgrupp.

Du hittar fler bilder och kontaktuppgifter på deras facebook och instagram under namnet atelje1030.
Bra julklappstips! Snygga grejer och användbara. Det gillar jag. 



Vackra glasyrer!! 

4 kommentarer:

  1. Jag hade så gärna kommit också men hade en jobbresa i tisdags. Deras keramik är så fin och visst hade vi underbart kul förra sommaren på kursen :-)

    SvaraRadera
  2. Ja man hinner inte allt alltid. Glad jag hann inom men jag bor ju i stan.
    Kursen var jättekul och gav mersmak. Så bra arrangerat och trevliga deltagare :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Keramiken ser verkligen vacker ut! tapeten i bakgrunden likaså. Visst är det en Morris?
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Keramiken är jättefin! Tror att tapeten är av svenska Hanna Wendelbo en kollektion som heter Apelviken. Det är inte en Morris alla fall. Men jättefin är den och passade så fint där den satt på väggen med den gamla skänken.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.